14 November 2014

SALURAN USUS DIPENUHI DENGAN RACUN !

SALAH SIAPA?


Jika ini dibiarkan berlarutan kita mudah diserang penyakit, tak kan kita nak biar begitu saja?


Kita tak boleh biarkan saluran usus dipenuhi racun, kita sebenarnya sedang menzalimi diri kita sendiri, Nauzubillahhiminzalik..
Jangan risau kita ada caranya cuma nak sihat atau tak je. Mudah bagi yang terima.


CARANYA IALAH


Tapi sayangnya la zaman sekarang ni, ramai orang yang belum memahami pentingnya
DETOKSIFIKASI tubuh. 


Takut tak bila kita tengok saluran kita bermasalah? Rujuk gambar dibawah.
Serius, sendiri tengok pun rasa Ya Allah apa yang kita dah buat dengan tubuh kita. Rasa nak makan Alfalfa cepat-cepat !



Ehhh.. Apa yang ku merepek nak makan ALFALFA pulak?


Alfalfa ni diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di CAlifornia yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia.
Alfalfa juga dikenali dengan 'Raja Segala Tumbuhan' dan memiliki gred yang paling tingi di kalangan tumbuhan alfalfa. Kalau nak tahu tumbuhan ni mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi.
Wow hebat kan ciptaan Allah sampai Shaklee pun jumpa Alfalfa ni.

Nota: Alfalfa kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.
10 biji alfalfa menyamai segelas susu.


Apa kaitan alfalfa dengan saluran usus kita?

Hahh..ni lah dia vitamin yang dapat bantu kita dalam proses Detoksifikasi usus kita kerana Alfalfa ni sangat berakali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, mempunyai serat membantu dalam pembuangan air besar, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, usus, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
Selain tu, alfalfa ni boleh menyinkirkan lemak dan kolestrol sebab hanya alfalfa saja mengandungi saponin seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol. Itu yang asyik nak ke tandas tu nak buang lemak dan kolestrol rupanya.. Bagus !


Apa tindak balas selepas makan Alfalfa ni?

Kebiasaanya usus dibersihkan melalui pembuangan air besar bagi lelaki mahupun wanita dan darah yang keluar dari tubuh kita tapi yang ni bagi wanita la.
Siapa yang bangun pagi lepas minum air terus nak ke tandas tu bagus la tapi lagi bagus bila ditambah dengan alfalfa, insyaAllah usus kita terjaga.


Pernah dengar asal nak makan supplemen je ada orang yang cadangkan makan alfalfa dulu sebab nak buang segala racun dalam usus kita tu, baru la kebaikan supplemen dapat diserap dalam tubuh dengan baik.

Rasa-rasa nak makan ke tak alfalfa ni? Kalau nak boleh la order dengan saya.. Ikhtiar lebih baik dari tak buat apa-apa. Jagalah nikmat Allah sebaiknya..








Terima Kasih

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

© Cahaya Kamilah | Template Designed By Blog Bingkisan Hati