16 November 2014

BEBAS MASA BEBAS KEWANGAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera readers.

Kita nak luahkan sesuatu yang pernah saya alami. Jom baca selanjutnya...

Ramai betul ibu-ibu yang mengadu tidak dapat meluangkan masa dengan anak-anak. Sebenarnya sedih sangat dengan keadaan ni tapi apa nak buat mereka terpaksa kerja demi sesuap nasi. Mereka bekerja kerana TERPAKSA bukan kerana mereka MEMILIH untuk bekerja.

TAPI !!!! Sekarang ni saya tidak lagi sedih SEBAB dengan kerja dari rumah kita dapat luangkan masa dengan keluarga. Percaya ke percaya? Percaya la.... sebab saya pun kerja dari rumah je a.k.a aku la BOS, aku la PEKERJA, aku la SURI RUMAH, aku la MAMA, aku la ISTERI. Indahnya hidup BEBAS MASA BEBAS KEWANGAN.



Cadangan saya, kita kena mula berjinak-jinak dengan bisnes walaupun masih bekerja sebab bila tiba saat SUSAH GILER DALAM HIDUP ramai yang pilih bisnes bukan keje tunggu cukup bulan gaji masuk tengah bulan ikat perut. Kalau tak percaya tanya orang JUTAWAN apa keje mereka, kebanyakkan semuanya mula dengan bisnes sebab mereka percaya 9/10 punca rezeki adalah dari perniagaan. Kita kan hidup berpandukan Al-Quran dan As Sunnah. Berniaga juga Sunnah Nabi Muhammad s.a.w.

Mulakan dengan niat berniaga kerana Allah dan sunnah Nabi, dapat pahala sepanjang berniaga..InsyaAllah.

Percayalah !


Alasan yang sering diperkatakan


Ramai juga yang beri alasan tak tahu bisnes tapi tak ada pulak kisah manusia lahir ke dunia terus pandai meniarap, merangkak, berjalan, bercakap dan lain-lain. Sejak berjinak-jinak jadi bos ni tak ada pulak saya terus pandai berniaga, saya pun belajar jugak macam mana nak berniaga. Maka belajarlah cari MENTOR, bila ilmu sudah ada insyaAllah semua mudah dilakukan. 

Mahu berjaya mulakan dengan MESTI


Bangkitlah !


 Semua keje ada risiko, besar risiko besarlah jugak habuannya..
Saya pilih BEKERJA DARI RUMAH bukan BEKERJA LUAR RUMAH


Mila
019-249 8360

Terima Kasih

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

© Cahaya Kamilah | Template Designed By Blog Bingkisan Hati